söndag 29 november 2009

1:a advent

ja, då var det jul snart då! =) första advent firades med julsmörgås med köttbullar på fagers och en liten bit saffransemla med jimmy och morgan. sen fortsatte vi till blå soffan för att kolla på medlemmarnas utställning, det var både bra och tråkiga saker där. mycket random naturmålningar som ofta känns tråkiga.. men en del fint och nytt.
det var nån hantverksmarknad där inne också tror jag..
efter det så gick vi till ica för att handla till julbaket. glömde både ägg och kakao upptäckte jag sen. ägg kom jag på på vägen hem så det köpte jag på gärdekiosken men kakao kom jag på när jag hade börjat baka, fast morgan var så snäll och sprang hem och hämtade =)
jag hade sett på "niklas mat" på svt när han gjorde en chokladkaka som såg väldigt god ut och han sa att den var sjukt god. det var rivna rödbetor i, kändes lite annorlunda så jag tänkte prova på de. det var även en massa hackad choklad i. (recept)
den vart inte alls så populär :O jag tyckte inte heller att den var så fantastisk.. man kunde nog ha haft kanske en rödbeta istället för fyra, för att bara framhäva chokladsmaken och få kakan lite saftigare. trodde inte att det skulle smaka nå rödbeta, men det gjorde det visst. och det var bara för mycket. väldigt tråkigt. jag har väl aldrig bakat nåt som folk inte kunde äta :( (inte vad jag kan minnas iallafall..) jag tycker nog inte att den var oätbar, men är inge sugen på mer efter en liten bit :O chokladen var sjukt god iallafall =) chokladbitar i klasskaka är nog inte helt dumt.

efter fikat blev jag sjukt trött och fick hostattack. vart å känna mig sjuk igen. men hoppas på att det bara var trötthet och inte nå annat. blir så trött på hostan...

nu ska vi se på film och mysa i soffan <3

hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar