tisdag 24 november 2009

den eviga väntan...

eftersom jimmy fick penicilin igår så tänkte jag att jag skulle kolla om jag hade samma som han, kanske skulle kunna förebygga att bli lika sjuk. har haft lite småont i halsen och varit lite konstig i några dagar, och idag så har det blivit värre.

gick till vårdcentralen så jag kom dit ungefär kvart över tre, hade tid tjugo över. satt och väntade till tjugo i fyra, då var jag tvungen att fråga varför det dröjde så länge. ja, då hade de tagit nån annan före mig, tagit min tid hade dom gjort! bahh.. glad jag blev då. men fick väl komma in till slut. jag blev tittad i halsen och utskickad med en lapp som det stod vad jag skulle ta för prover, de skulle jag ta med till "lab".. vadå sa du? .. ja då sa han vart jag skulle gå, så jag gick ut och gick dit. bara stängda dörrer.. hmm... ? då kom receptionisten och sa att jag skulle lägga lappen i korgen på väggen och vänta.. jaha. då gjorde jag väl det då. och vänta... och vänta... mmmh var väl tvungen att fråga hur länge jag egentligen skulle vänta, ja då lät hon lika förvirrad som när jag frågade innan. hon sa att "de" hjälper ju till med vaccineringen av folk.. så därför fick jag vänta en evighet... inte ska väldet behöva påverka den vanliga vården, för de som har bokat tid?! suck!!

fick väl till slut komma in och ta de där rackarns proverna. blodprov gör ont!! och den som säger att det inte gör det har väl nåt superfinger. jag har till och med ett blåmärke där nu :O
haha skulle ta halsprov också, har inte gjort det på år och dar... gick ju sådär. höll på att kräkas över sköterskan :P tur att jag inte åt nå innan jag gick.. ^^ fyyyfan vad äckligt det var.
men det visade sig, efter en timme varav 4 inne vid doktorn/sköterskan, att jag inte hade halsfluss, inte heller streptokocker. bara dum förkylning. som nu har brutit ut helt och hållet nu. yey... tog sprutan i onsdags och har varit hängig sen då och nu är jag sjuk. känns en aning onödigt med vaccin nu.
skulle behöva gå till skolan imorn iallafall. prata lite med anneli eller annlouise. och gå på mattelektionen... och köpa en febertermometer, kan vara bra att ha. undra vad en sån kan kosta? ...
jag vill ju till ludvika imorn också,. syrran och mamma ska dit, och jag tänkte följa och köpa julprylar.. som jag skrev i förra inlägget. har säkert upprepat mig en del mer nu.. orka inte kolla vad jag skrev.

nu ska vi se på weeds och kanske somna på soffan =)
natti natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar