torsdag 26 november 2009

sjuk-ludvika-julstök-strömavbrott


ush mådde inge bra alls imorse och på dagen. men blev piggare sen vid tvåtiden eller nåt. blidde ingen skola, men lika bra det, ingen som vill vara i samma rum som nån som är förkyld och hostar i dessa tider :P åkte till ludvika och smittade runt istället. haha.... fick åka buss till ställdalen för både mamma och syrran var ju och jobbade i ställberg, så de slapp åka till kopparberg och hämta mig. hjälpte mamma vid stallet och sen åkte vi. full bil blev det för emil och jessica följde också med.
dollarstore, rusta, mm och coop blev det.
köpte en vit julgran och en massa lila julkulor och svart/silver glitter (för lite!)
och jimmy som är sån julprisse tyckte att vi skulle sätta upp granen på en gång :P sagt och gjort. så nu har vi jul i vardagsrummet :D granen blev jättefin, men behöver köpa en till glitter. och så nån fin julgranskula på indiska också, buddhan behöver sällskap av en kamel och en elefant tror jag :D
det hänger även en bajskorv med armband (cigarr säger jimmy, bajskorv säger jag..) och en röd och vit skridsko (ja, det funkar faktiskt trots att resten av kulorna är lila)
jag köpte jättefina lotusblommor i form av ljus som vi gjorde lite fina arrangemang av =) tog lite bilder, de blev väldigt mörka, men ganska mysiga.
på söndag blir det adventsfika här! om jag inte är dödssjuk. men min tanke är ju att jag ska bli frisk tills fredag så jag kan jobba lördag. ska baka en jäääättegod julkaka med choklad i. kanske ska göra två? :O vette tusan om jag orkar baka några lussebullar.. kanske köper på fagers istället.. haha!
jag hatar verkligen att göra bullar, det är så tråkigt. det enda som är roligt är när dom är klara och blir asgoda ^^

det var nyss strömavbrott i 40 min :O prick klockan tolv blev det kolsvart på hela gärdet, och tydligen i bångbro också, så kanske i hela kopparberg med. läskigt var det :O men vi hade ju tänt ljus så det blev rätt mysigt =)

ussshhhh nu fick jag världens huvudvärk och min hals blir bara värre.. ska värma en kopp te och krypa ihop med täcke i soffan..
natti natti


1 kommentar:

  1. Tyckte Jimmy att det var skönt med ett litet Ström-avbrott? hohohahahihihohoha! Jag är trött idag.

    SvaraRadera