onsdag 4 november 2009

Schwiiinefluöööö!

vaccin eller inte vaccin? det är frågan...

jag är lite förvirrad i den där frågan. jag vill inte få svininfluensa, men jag vill inte bli sjuk av vaccinet heller. och så känns det lite läskigt att spruta in nåt i kroppen som inte ens är testat ordentligt. för de har tydligen läkemedelsverket eller vad det heter sagt.
visst låter jag trovärdig... yäyä...
sen är ju inte sprutor min favorit.. men inte heller flunsa.
jag tror att jag hade den där flunsan för några veckor sen. var ju jätteförkyld och med feber och sängliggande å allt i en vecka, och sen inte helt bra på bra länge.. eller var det bara en ordentlig dunderförkylning? who knows....

jag har huvudvärk. jag kanske sitter här och håller på att få svinis nu i skrivande stund :O

syrran skällde på mig när jag sa att jag var tveksam. hon sa att "tänk på noel! han får inte vaccinera sig, och om han blir sjuk så blir han jättesjuk. om inte för din egen skulle så för dom omkring dig"
då blev jag såklart övertalad. och så sa mamma att jag också borde.

sa det till jimmy också, att vi skulle vaccinera oss. då letade han på skräckexempel: 5 döda kanske pga vaccinet. mot 3 döda av flunsan? hmm... ( sverige alltså..) 450 biverkningsanmälningar. dock inte allvarliga.. så det var ju lite onödig fakta.
blir nog så att jag tar den där sprutan iallafall, men jag vill att jimmy också tar den. för när han blir sjuk så blir han oftast sjuk jättemycket och länge. jag tänker att om han får svinis kanske han blir sjukare än någonsin och får åka in på sjukan :O fast samma där, han kan lika gärna bli lika sjuk av vaccinet eftersom han har så lätt för att bli dyngsjuk.

fick nyss en kommentar på fejjan om den här frågan..: 2000 personer dör varje år pga influensa, så är den här verkligen värre än någon annan?



massa onödigt (tror jag..) drabbel och tjafs...

VI FÅR SE HELT ENKELT!
hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar