fredag 8 januari 2010

filmochgodmatkväll

hyrde Inglourious Basterds och såg den idag =)
den var över förväntningarna, sjukt rolig och spännande. Hans Landa var den absolut bästa karaktären, haha.
jag försökte lägga upp ett klipp men det ville inte funka... det gick ju förut? hmm.. jaja kan ju länka iallafall =)

vi gjorde bröd i brödmaskinen för andra gången idag =) den här gången med grahamsmjöl och torkad frukt, det blev sjukt gott :D godare än första, som smakade kanelbulle :O

imorn är sista jobbdagen innan 4 dagars ledighet. oj så jag längtar tills imorn kväll :D
inte för att jag har jobbat nå långa dagar, men ändå 7 dagar i rad, sen annandagen, då var jag rätt pigg ^^
lördag, söndag och onsdag heldag och alla andra eftermiddagar från 13,14 och 16 :P konstiga tider ^^
oj vad jag gör smilies.. och så har jag tänkt på att jag inte skriver särskillt skillat, det är förmodligen ingen fröjd att läsa min blogg om man gillar fint språk med fina och roliga formuleringar, vilket jag kan göra, men att komma på dom själv är jag inge bra på :D så det överlåter jag till andra.

åh vi gjorde sån gooood mat idag! vegetarisk om man vill kalla det så. kött skulle helt enkelt varit överflödigt. det var asiatisk gryta med smak av lime och cocos, innehållande gul och grön paprika (grön paprika är verkligen ingen höjdare bytheway), bambuskott(varför finns det inte större burkar?! så sjukt gott. jag vet att man kan köpa två burkar, men det blir ju så dyrt då, tänkte mig en större burk till billigare kilopris =))) snåljåp), färska champinjoner, cashewnötter, cocosmjölk, pressad lime och limeskal och så en massa goda kryddor =) en riktig höjdare alltså!!
jag överdrev lite när jag sa att VI lagade mat.. jag köpte ingredienserna och blandade bara i grytan, annars gjorde jimmy resten =) men visst måste jag ha gjort det vikigaste där då? jag menar, om jag inte köpt sakerna så hade det inte blivit nå alls, och om jag inte blandat.. vad hade det då blivit? 8)

spretigt inlägg som vanligt =) men jag ville få med allt, som vanligt. när jag började skriva så tänkte jag bara skriva dom första raderna, men så drog det iväg... kom också på att jag inte visste vad jag skulle göra, för jimmy spelar tv-spel.
eller ja, en bra idé vore ju att sova..ska nog göra det nu, klockan är ju sent såg jag :O

godnatt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar