torsdag 14 januari 2010

En dag i köket

dagen började med frukost med jimmy i köket. satte på radion och lyssnade på brunchrapporten med henrik torehammar =) trevlans! vi gjorde asgott bröd igår med paprika, oregano och timjan, som vi åt till frukost idag. blev sjukt gott. bakmaskin är en sjukt bra grej! enkelt, lite disk, gott och skönt att slippa köpa bröd. vi kan dessutom variera på många olika sätt, precis som vi vill ha det.

efter frukosten tänkte jag dammsuga lite.. men så tappade jag all lust och blev som spaghetti i kroppen så satte mig i köket igen och fortsatte lyssna på radio med jimmy =) drack lite te och jimmy drack lite kaffe. vi ritade litegrann också, det var mysigt =)
sen vid fyrattiden tror jag, kom linn. jag skulle hjälpa henne med en skoluppgift där hon skulle klippa och klistra i datorn, och hon hade inget program =) så vi satt och grejade lite med det, ganska rogivande och roligt att få greja med photoshop. jag har aldrig nå idéer så blir ju nästan aldrig av. men det är kul när man väl håller på. resultatet är det som sysn här brevid :D uppgiften var att sätta ihop bild och text på något vis. det blev riktigt bra måste jag säga ^^ haha.. eller hur? väldigt seriöst också :P
sen kom syrran och noel och skulle fika. noel tycker det är så skojigt med alla djur här hemma :P marley älskar honom :P väldigt märkligt eftersom hon inte riktigt gillar att man är nära eller håller i henne. det är mest goomba som är social och så, men när det gäller noel så går han och gömmer sig och låter marley leka med noel ^^ hon blir så gosig och busig. noel kastade boll med henne :D kastade upp på bordet, på oss, ner i vattenskålen, ner bland disken och ut i hallen :P haha.. han hämtade såklart bollen själv också hela tiden, han och marley hjälptes åt ^^ en gång kom noel från hallen med bollen i munnen som en hund/katt XD hahahha... sötunge.

nu sitter vi i soffan och tar det lugnt.. det blev en social eftermiddag =) en trevlig sådan.
jag tror jag har bestämt vad jag ska ha på mig på the parteeeyy =) det blir en turkos paljetthistoria. den klänning som jag funderade på att köpa hade linn beställt :P och den här jag nu starkt funderar på kanske erika ska ha fast i rosa, vad jag förstod.. men det kan väl funka ändå hoppas jag. den kosta 50:- så känns som ett bra köp, och det enda som känts mest passande.

ush det känns som att jag också håller på att bli mer förkyld. det kliar i ögonen och näsan helt förbannat mycket :( jag fick brännsår i munnen i gommen igår, av pajen jag åt till lunch. fick då bara en lite blåsa, men igår kväll blev det till en knöl, idag är det fortfarande lite svullet, och mer sårigt och så har det börjat vaar obekvämt neråt halsen också. inte så farligt som det kanske låter, men sådär som man kan bli långt bak i gommen när man är förkyld och det kliar. ytterst obekvämt är det iallafall.
sen har min hosta blivit värre :( blööhh.. varför inte bara bli dyngförkyld och feber nån dag och sen frisk igen, istället för det här fjösandet?! det är ju obekvämt och irriterande. jobbigt på morgonen när man ska upp och jobba.. har hostat sen i början av december nu, vad är grejen?!
oj vad jag gnäller. men det är min blogg, jag skriver vad jag vill =)

har hittat två bloggar som jag har börjat följa nu =) elsa billgren och så nån tjej som är fotograf/stylist/festprisse/snygg.. hon skriver skojigt. pungdask heter hennes blogg ^^
båda har mycket klädbilder och sånt. men helt olika bloggar. elsa har väldigt mycket fina klänningar som alla är vintage/second hand =) sen har hon ju så fiiint hår! kom på att campuselin är sjukt lik henne också :O bådelite i stilen och utseendemässigt. fascinerande.

nu orkar jag inte skriva nå mer. vill kolla på film i soffan med världens bästa jimmy <3

tror jag slutade lite mitt i .. men whatevahh. min blogg.

här kommer en bild på min och linns skapelse :D haahha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar