måndag 4 januari 2010

dags för desperata husfruar igen =))

oj så trött jag är.. vad har jag gett mig in på nu då, ska jag verkligen blogga nu? ... jaja..
eller.. hm ja.

vaknade lite efter 11 idag och ville inte alls gå upp ur sängen. sagt och gjort, gick inte upp för än före ett nån gång =) och då för att äta frukost. vi provade bakmaskinen för första gången igår ;D blev asbra! förutom att vi hade i kanel, som vi trodde skulle bli jättegott men som inte blev det.
det blev en otroligt fin och krispig yta och alldeles mjukt och luftigt bröd :D:D tänka sig, vi hade bara i ingredienserna och tröck på start :D ------>(tänk att det där ordet tröck ser så konstigt ut när man skriver det, det känns ju så bra att säga :S ...tryckte känns som barnspråk, men tydligen helt korrekt :O )<---------
och så pipipipiiiiip så var brödet klart!! (haha glömde skriva det, kom på det nu när jag läste igenom och tyckte att det fattades nåt :P)

sen när vi ätit klart frukost, kvart över ett ungefär, så var det dags för jobbet. först en sväng till soptunnorna som jag hatar. dom har stängt av sopnedkastet och satt ut soptunnor istället. borta vid punchens hus.... åt heelt fel håll. man går ju allt som oftast åt andra hållet liksom, upp mot byn. då tar det kanske två dyrbara minuter extra att gå åt fel håll. bahh
i-landsproblem...

efter jobbet gick jag hem till linn och åt soppa och smörgås som blev över från fagers =) så satt vi och pratade lite och hade trevligt =) tills lite före tio då jag ville gå hem och se på paradise hotel (hahaha jag veeeet... whyyy? men det är underhållande)


jag har ett litet problem till..... jag ska ha 80-talsfest när jag fyller år, men jag vet inte var vi ska vara :S har ett väldigt bra alternativ, men det kan bli dyrt och det vill jag inte... annars vet jag inte. förslag nån??? i stoooooora kopparberg -.-
hemma har vi massa djur och kan inte ha fest. skönt egentligen =)



nu ska jag lura ner jimmy i sängen med lite desperata husfruar =) han har fastnat i tvspel...
natti natti!!



förresten, det kom en så himla bra låt nu på min spotifylista så jag måste bara dela med mig :D
David Bowie – Under Pressure

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar