fredag 8 januari 2010

GODEL

när vi var på ikea för ett tag sen så blev jag påhoppad av en försäljare från GODEL, som bara ville ställa en fråga.. visst tänkte jag, blir han glad av det så. det var inte en fråga... han ville att jag skulle skriva i ett papper så han kunde skicka information, och frågade massor med frågor. om jag skrev i pappret så skulle det komma ett mail där det fanns en länk som jag kunde trycka på om jag ville ha mer information eller om jag inte ville ha det, det var det enda. inte så farligt tänkte jag.
nån vecka efter så ringer dom till jimmy och frågar om det är okej att dom skicka information. ja, det kan dom väl få göra säger jimmy då. vi har då inte en tanke på att byta elbolag, vet inte ens om det funkar eftersom vi bor i lägenhet.
så idag, så kommer det det brev med en bekräftelse på att vi har bytt elbolag.
EHM.. HUR GICK DET HÄR TILL??? vi hade endast tackat ja till INFORMATION.

jag slängde mig, såklart, på telefonen och frågade vad tusan det var som hade hänt här egentligen.
killen jag fick prata med var ytterst förbryllad och bad hemskt mycket om ursäkt och sa att han skulle se till att säljaren som jag hade blivit lurad av skulle få sparken. =) nä riktigt så var det inte :P men säljaren skulle bli kontaktad iallafall, kommer inte ihåg ordvalet. men det känns otroligt bra att jag gjort hans dag en aning dålig =) det tycker jag att han förtjänar.
tydligen så var den lilla lappen jag skrev på ett avtal, inte en intresseanmälan (kan väl heta så?) som han sa. visst, jag antar att jag hade kunnat läsa på baksidan av lappen. men jag frågade två gånger om det bara var information och inget bindande, och han sa att det bara var information jag tackade ja till.

ALDRIG MER LAPPSKRIVANDE!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar