fredag 4 december 2009

cambridgekuren: 4 månader senare

jag tänkte eftersom att jag skrev en massa om cambridgekuren då när vi höll på med det så kanske jag skulle skriva en liten uppföljning :P
det är alltså svårt att fortsätta gå ner i vikt, man måste se till att man fortsätter äta alla grönsaker och små portioner av allt. och låta bli sötsaker.
men det är ju en sjukt bra start, att krympa magsäcken och "lära sig äta igen" på ett bra sätt. sen att hålla det där hela tiden också. och röra på sig också.

jag tog modet till mig och vägde mig idag :P har inte vägt mig sen jag såg att jag gått upp igen efter att jag gått ner dom där 12 kilona.. blev överlycklig när jag såg att jag gått ner alla dom där kilona igen :D
så hoppade jag in i duschen, och kom på att det kanske inte blir rätt om vågen står på mattan :O .... så när jag kom ut ur duschen så provade jag igen, den här gången med vågen direkt på golvet. och chii fick jag! men jag hade inte gått upp nå mer sen sist jag vägde mig iallafall, det var ju skönt, och jag väger fortfarande 6 kilo mindre än innan jag började med cambridge =) och det får jag väl räkna med att gå upp en del när jag inte rört på mig nåt på flera månader och ätit massa godis. fast vi äter iallafall mycket nyttig mat hela tiden. med undantag ibland =)
är ganska sugen på att börja äta cambridge på kombinerad kur igen, två cambridge och två mat. eller en mat och två cambridge. om man tar goda shakes så är det nog inte så svårt.


nu blev det mycket prat om vikt här. det viktiga är ju faktiskt att man trivs med sin kropp, inte vad som står på vågen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar