fredag 21 augusti 2009

Ledig fredag

jag skulle egentligen ha naturkunskap idag, men vi skulle börja ordentligt nästa vecka istället, när alla skrivit in sig. så jag blev ledig idag. kommer inte ha så jobbiga fredagar ändå sen, lektion mellan 10-11.15 tror jag det var. fick en rolig bok i naturkunskap, med en struts på =) man blir lite glad när man ser bilden ^^
eller hur!? ^^


*

jimmy kom nyss hem med en matlåda till mig från älgen =) i like! han och pappa hade varit där och ätit å så var de så snälla och tog med till mig också.
och när han kom in så pratade han i telefon, med carro, kattungarnas mammas mamma. och kattmamman hade blivit sjuk och hade inge mat till dom, så hon tyckte att det var lika bra att de får flytta hem till oss på en gång :O lite nervöst! och panikartat... vi är ju inte ett dugg förberedda, hade ju räknat med iaf en eller två veckor till. men det löser sig =) det är väldigt spännande och roligt iallafall :D ska iväg och köpa kattmat, sand och en provisorisk klösbräda, tills vi köpt en fin klättergrej åt dom =)
men nu måste pyret flytta hem i förtid, liz och morgan kommer ju inte hem för än om en vecka :O men vi får gå och hälsa på han istället, som vi brukar göra när vi är kattvakt. han ligger och sover här brevid nu =) det är så mysigt att ha en katt hemma. ska bli kul att få egna. förmodligen kommer jag att skälla lite om dom, för kattungar är ju inte bara söta så man dör, de kan ju vara lite.. jobbiga också :P men det vet vi ju ^^ vi har fått en mjukstart med pyrets tidiga mornar nu också :P haha..
åh vad jag pladdrar... jag är nervös!!!! jag är ju hopplös..
jag vill till ikea och köpa den där braiga klösställningen nu!såg nu när jag letade reda på bilden att den inte finns i örebro, och inte online heller. vafan.. den är ju både snygg och väldigt praktisk, katten kan hoppa, sova och klösa på den.. men nähe, får se mig om efter nå annat då. om jag inte skulle få för mig att bli händig och bygga en egen :O men det lär ju inte hända. har fortf inte byggt ihop byrån jag köpte på ikea för flera månader sen.

föresten så kan jag ju medan jag ändå skriver världens längsta blogginlägg nämna att jag färgade håret igår =) så nu är jag brunett, det blev mörk brun färg med lite röd nyans. kanske lägger upp en bild sen. det kommer i vilket fall bild på missarna i helgen =)

nu vet jag inte riktigt vad jag skrivit. vill åka och köpa prylar nu!! nån som vill städa och diska sålänge? :P

so long!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar