söndag 9 augusti 2009

helgen...

orkade inte skriva nå igår så nu får detbli en summering av hela helgen...

ja, det var lite av en utmaning att vara på marknad utan att få äta massa gott kött :P det första som mötte oss var en skylt där det stod " God mat"... men vi åt inget iallafall. däremot gjorde torbjörn och punch det. vilket jag inte var långsam med att dokumentera med kameran. fick såklart jättefina ätabilder ^^ fläsk och korv och grillspett... ordet fläsk är otroligt äckligt. men det är inte så äckligt att äta fläsk :O

*

*

men jag köpte mig lite pärlor och läderband så nu kan jag göra fina hals- och armband.
köpte också två jättegoda te. hur skriver man te i plural?
har dock inte smakad de än, tänkte prova iaf en sort ikväll. i det ena är det hela torkade hallon :O dom luktade såå gott! hoppas de smakar lika gott. förmodligen inte, men godare än de smaker jag redan har.
fick ett halv hekto gratis också =) jag ville ha ett halvt hekto av varje, annars hade det blivit te för 70 kr :O kändes lite overkill. men så hade hon redan en påse färdig så jag fick hela den och ett halvt hekto av det andra för 35 kr, rena kapet ju!
när vi kom hem så var jag sjukt tröt och illamående, delv pga åksjuka och dels pga att maten blev försenad nästan 2 timmar. så orkade inte göra så mycket mer än att ligga på soffan och kolla på tv...

idag fyller lilla kusinen sanna 7 år (shit vad gammal hon blir!) så vi var där och grattade henne. och tittade på när alla åt fika. men det var inte så smärtsamt =) lite jobbigt att förklara varför man inte fikar bara.

vi var och tittade på våra kattungar idag också =) de är hela 5 veckor gamla nu! snart så får vi ta med de hem :D
lyckades få med den ena på bild också.
det var ju inte meningen att vi skulle ha två, men så hade punch sagt till jimmy att det var bättre att ha två, att de underhåller varandra och mår bättre av det. (precis som jag också sagt....) så då tingade vi en till, en svartvit lite krabat. fast den fick vi inget kort på. hade bara mobilen med mig så det gick bli en sån bild.




so long and thanks for all the fish!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar