lördag 13 mars 2010

melodifestivalen..

ja.. jag sitter hemma en lördagkväll själv och kollar på melodifestivalen :P pinsamt? hmm..
äh.. sov en timme inatt och gick upp halv sju och jobbade hela dagen, och ska jobba imorgon också, så orkar inte göra så mycket annat.

tänkte att jag ska agera kommentator, så ska skriva det här inlägget medans jag tittar på det där. får se hur länge jag orkar.

starting nu!!

introt, eller vad man kallar det, var helt utomordentligt töntigt. eye of the tiger? varför? pinsamt-
nå fula dräkter? sporttema all over.. nä not my cup of tea.
darin hoppar vi över.
pernilla walgren. seriöst? hur många såna där låtar har det inte funnits i melodifestivalen? samma sak sen urminnes tider, dålig svensk hej och hå-musik.
nu är det andreas nånting (lömt och missade) intetsägande.. jag tror inte jag har så mycket att säga om så många här.. men jag ska försöka iallafall.
paus
jo! jag gillar andreas jacka =)
peter jöback - comeback efter 20 år :P haha.. han är gammal. jag blir sugen på att se på musikal av hans framträdande, med alla eftekter och gräjer. sen är ju han ganska mycket musikal. om jag inte är helt förvirrad nu? :S
ola... blööö... ola svensson? :S en innebandykille som råkade ha tur att komma med i idol och blev känd. oj vad den här låten kommer spelas mycket på radion och överallt. tror jag.
haha vad elak jag är. han är ju duktig på att sjunga, men det är det många som är.
dolph lundgren är jättetöntig.
tråkig vanlig ballad. töntigt över drivet leende. "men hon sjuuunger ju så fiiiiiiiint!" mmh men sen då? ostig låt.

jag är inte bitter egentligen... försöker skriva nåt om alla, för att vara rättvis :)

salem al fakir. ingen favorit i vanliga fall. men bland de här andra utbajsade låtarna verkar ju hans låt skitbra. nä men den är ju helt okej.

nu då, veckans samtalsämne - anna bergendahl. de tror att hon ska vinna hela skiten. får la se. det är en låt som sätter sig iallafall. och rättså skön tycker jag nog. men jag kan aldrig bestämma mig för om jag gillar hennes konstiga grej hon gör med rösten eller inte. jag brukar ju gilla udda sångröster, men det ska ju inte kännas påklistrat vilket det kan göra med henne.
hennes lycka över att stå på scenen är iallafall inte påklistrad =)

varför i hela friden är dolph lundgren med?

jaa erik sade är min våta dröm! nä, där hade du fel. hahaha... nä du vilken småpojk :P haha.. lät ju konstigt, men han ser ut att vara typ 13?
den här låten manboy sätter sig på hjärnan om nåt! fiifan. och den är ju så pinsamt dålig. han är pinsam. nu duschar han på scenen också :O jaha.
men han hade en personlig handdukstorkare =)

har missat att skriva om timotej, men vet inte vad jag ska säga om dom? sarek all over again :P


många av låtarna låter väldigt mycket som andra låtar.
ville bara ha det sagt.


öhm.. två timmar sen förra meningen. jag hoppade över röstningen, det var tråkigt. kollade på project runway istället =)
tydligen så vann anna, som det var tänkt från början. coolt. kul för henne känns det som.

men kan nog konstatera att melodifestivalen inte är min grej.

nu ska jag sova. joppa imorn. natti natti!

skrivet mellan åtta och nu halv elva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar