tisdag 16 februari 2010

semmeldagen

sov jättedåligt inatt, drömde äckliga mardrömmar. och så mådde jag konstigt och kallsvettades :S trodde en stund att ja fått magsjuka, jimmy trodde också att han hade det för han mådde likadant. skumt. men jag kom fram till att det var medicinen som gjorde mig dålig. varför jimmy mått dåligt är däremot ett mysterium. han har varit halvdålig hela dagen stackarn.. jag kvicknade till lite mer när jag jobbat ett tag. började jobba 11 idag, skulle hjälpa karin eftersom det var semmeldagen idag, och ganska mycket att göra. helt sjukt vad folk köper semlor :O det såldes allt några hundra semlor.. jag köpte med mig varsin åt mig och jimmy också. vi kom fram till att vanliga semlor inte är så fantastiska.. det är förl lite socker helt enkelt :P haha... eller nåt. tråkigt iallafall. fast det var inge fel på semlorna så, de var nog som de skulle, mjukt bröd och så.. men inte riktigt så mycket mer än så.. däremot gillar jag de andra semlorna, blåbär, saffran och wienersemla.. fast jag tror att det räcker med en av varje om året. eller så. semlorsemlorsemlor.. blaaahhhh... och vi ska sälja såna ända fram till påsk :O haha.. yäyä ^^
nu spann jag iväg lite väl mycket där på semlorna.. haha.

vi har varit och kollat på lägenheter idag =) en tvåa och en trea. alldeles för dyra. tvåan var för liten och trean var jättefin och jag blev kär. men långt över vår budget :O ska kolla på en till på torsdag här på gärdet i lite bättre prisklass :P ska bli spännande. förväntningarna är ju inte så höga precis, sist vi kollade på en trea här var det kokvrå och en hall som en korridor och tre rum brevid varann på ett jätteskumt vis.. men det stod att det var kök i den här iallafall :P haha.. vi vill ju ha aningen större kök egentligen. mest mer förvaring.

nu ska vi ta en kvällsmacka i form av nybakt bröd med torkad frukt och solroskärnor =) mumsigt va?! :D bra bakmaskin.. det luktar gott så det borde vara klart snart...
vi kommer jämt på att vi ska baka bröd på kvällen, idag runt sju, så det blir inte klart för än sent.

ja, hejdådå

osäker på vad jag skrev nu där i första stycket :P blev enhel massa.. undra om jag gjorde nån punkt nånstans? :p haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar