lördag 20 februari 2010

hej och hå!

nån dag sen jag bloggade nu. jag blev på bra humör igen till slut så jag har inte gått under totalt =) har jobbat idag och igår och förrgår. frida jobbade med mig tors-fredag, det var trevligt =) men nu får jag jobba själv igen.



jag och jimmy såg en väldans bra film igår som jag kan rekomendera, "Up!" heter den. animerad film som jag trodde var en barnfilm, men vet inte om jag skulle kalla den det nu när jag sett den. den var himla fin och ganska sorglig, men ändå en feel-good-film =) ganska så skojig också :P extramaterialet där de visade när de gjorde research inför den var fascinerande. filmteamet hade rest till sydamerika nånstans och klättrade upp på ett av platåbergen som finns där. det är bland de äldsta bergen i världen där och det finns massor med växter som inte växer nån annanstans. det har en gång i tiden varit havsbottnen så man kan se mönster i stenen efter vattnet, såna där ränder. haha jag är så duktig på att beskriva saker :P men det var väldigt fascinerande, så kolla på extramaterialet om du ser filmen :D det var även en hel del kortfilmer som var lite skojiga :P
bland annat den här som var väldans söt och rolig :d lite lång med det är det värt :P




nu ska vi äta mat =) hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar