onsdag 21 april 2010

say cheeeese!

jag är jättedålig på att lägga in bilder från kameran. det vore så bra om minneskortet till den passade i minneskortläsaren i datorn, som det gör med den lilla kameran som tar kassa bilder. nu måste jag koppla in sladd och det är tråkigt. men jag ska bättra mig. det är kul med bilder i bloggen =) får bli en gammal sålänge.
jag är väldigt glad att internet funkar som det ska nu =) jag känner mig hel igen ^.^

jag lagade kalasgod mat idag! stekte lite färska champinjoner som var kvar sen igår och så en burk till fast konserverade. och så med det två små lökar (höhö) och två morottar och kycklingen som också var över från igår. sen kryddade jag med kött- och grillkrydda (<3), salt, peppar, timjan, limeskal+limesaft, rödvin. sen hällde jag på lite creme fraise och grädde och tjopp! så vare klart! serverades med gurka och pastapenne =) grädde i mat är ju helt gudomligt.. fast känner mig lite dålig när jag äter det. men det var matlagningsgrädde. och det är ju inte onyttigare än creme fraise i samma mängd? öhh.. om jag får bestämma. har ingen aning :P men gott blir det iallafall!
så kollade vi på project runway medans vi åt =) woho!!

jag såg att jag idag haft 17 besökare :O måste fortsätta var lite aktiv i bloggandet så kanske de som läst idag kommer tillbaks =) blir ju nyfiken vilka det är som läser såklart, men det får jag väl fortsätta vara... :P



en dag hade vi ost och vinkväll hos linn, det var trevligt =) mycket skratt och ost. och sonic på sega. men sonic är ganska dåligt. sega också. nintendo skare va om det ska va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar