onsdag 14 april 2010

=)

datorn håller på att sprängas. eller så är det jag kanske.. det här långsamma bredbandet promenerar mig på nerverna alldeles för hårt. det finns inget mer irriterande än långsamt internet tror jag...
har pratat med telia sjuttielva gånger den senaste veckan. kan ju dra hela historien här också, de som har facebook har fått följa den där live :P
det började med att jimmy ringde och flyttade över vårt internet hit till nya lägenheten, samtidigt som han sänkte hastigheten från 100 till 10. det skulle börja fungera efter bara några minuter. så vi gick bort och hämtade alla grejer och kopplade in. tjohej vad lyckliga vi blev när allt fungerade som det skulle på en gång! det händer ju aldrig med telia, att allt funkar.
och så lätt skulle det ju inte bli heller.
det visade sig att vi sitter och surfar på 0,25mbit/s........ som jag kan meddela är nästintill omöjligt utan att få ett nervöst sammanbrott.
jag ringde till telia dagen efter. blev kopplad till support, satt i kö och väntade 45 minuter på att få komma fram som jag till slut gjorde, lämnade personnummer och berättade om problemet. och så precis när killen i luren ska säga nåt så hör jag den härliga tonen av pålagd lur. "DET BRÖTS!" skrek jag och tittade ursinnigt på telefonen. de la alltså på. eller "råkade komma åt nån knapp" eller vad tusan det var som hände.
idiotsupport.
så jag ringde upp igen och sa att jag precis suttit i kö 45 minuter och att det bröts och att det var deras fel och att jag absolut inte tänker sitta i så lång kö igen bara för att nån slänger luren i örat på mig. då säger den käcka (stavning?! check stavas det ju inte? haha.. yäyä, you get it.. ) tjejen i luren "jaa vänta ett ögonblick så ska jag koppla dig till min kollega" okej tack, säger jag... "du har plats 41 i turordning"
WHAAAAAAAAT!!!
kollega my ass. ögonblick... pyttsan!
jag la på och ringde upp igen och sa samma sak som till den första och det som den första sa.
han var lite mer realistisk och ärlig och sa att jag skulle ringa en annan dag istället och att det inte alls hade varit så lång kö igår till exempel. okej då. då fick jag väl nöja mig.
men när man sitter i så lång kö ska det väl inte brytas så fort man kommer fram.
idiotsupport.
sen efter det så har jag ringt minst fyra gånger till. sist pratade jag med en jättesnäll kille som tyckte lite synd om mig och hjälpte mig. då blev jag glad =) och sa det till honom också, att jag hade fått så dåligt bemötande och dålig hjälp och att han var så bra.
han sa att internet skulle bli som det ska igår morse. men det har inte hänt.
vi fick ett brev igår med en bekräftelse på att vi beställt internet och digitaltv och att det skulle börja fungera inom 10 dagar.
varför i hela friden är det ingen av de som vi pratat med som sagt det för? då hade vi sluppit krångla ju! de sa att det skulle bli att fungera samma dag, inom en timme och förmodligen bara på någon minut.
men vi kör på det lägsta möjliga och som ingår i hyran.
idiotsupport.

ja. det var det det. jag vet att varannan människa varit med om i princip samma sak med idiottelia, men jag ville ändå skriva av mig litegrann =)

jag tänkte lägga till en bild här nu för jag har lovat mig själv att lägga upp bild i varje nytt inlägg, men det går så långsamt nu så orkar inte.blir sen. hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar