tisdag 20 april 2010

Noeldag och min namnsdag =)

idag har vi varit barnakt åt noel. han kom hit före nio imorse, fast då sov jag, jimmy gick upp och lekte med honom =) jag gick inte upp för än strax före tio =) då kom torbjörn och lars hit, uppe med tuppen :O jag tror jag skrämde bort de med top model :P de gick iallafall tio minyter efter det började och jag måste se det den här veckan för det är den bästa säsongen... eller nåt :P senare kom linn också och drack lite kaffe innan vi gick iväg med noel och jimmy på loppisjakt ^^ v var på tre olika loppisar här i byn. jag köpte med mig tre par tidningar, damernas värld från 1936, husmodern från 1945 och så nån mer från nåt årtal däremellan ^^ ganska häftigt iallafall! 10:-/st, bra pris =))) så hittade vi lite skumma böcker också som vi köpte mest som prydnad eftersom de allihopa var på tyska ^^ haha.. bland annat en liten (kanske 8 cm) grön där det står "judische anekdoten und witze" på framsidan med guldbokstäver :D och så en gammal med en geisha på, sen en till i samma stil som den fast med elefanter och nå kvinner på ^^åh så hittade vi första delen i liftarens guide till galaxen i en gammal pocketversion, fast den var iallafall på svenska^^ roliga saker att ställa i bokhyllan och på tavellisten =)
när jag kom hem från jobbet så var syrran, daniel, daniels kusin och tilda här också, utöver jimmy och noel då =) de hade lagat mat i form av tacos så det var bara å sätta sig å äta direkt =) fint! och så lännade de kvar en chokladkaka och en skvätt med flädercider :D jimmy gillar inte fläder så den fick jag :D


just ja! jag har namnsdag idag :D i den ena almanackan på fagers står det tre namn idag, och det tredje är mitt :D fast inte i den andra.. men men! jag har namnsdag igen :D för några år sen tog de bort 3 namn ur almanackan och två av dom var mina :( (det försvinner och tillkommer väl namn hela tiden, men på en gång togs båda mina namn bort :( ) but now i´m back!!:D


Noels snyggaste bild :P förra sommaren var han en lite plutt med blöja på huvet XD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar