tisdag 27 oktober 2009

Trött!!

är så otroligt trött.. sitter kvar sen gårdagen tror jag, för då var jag helt sjukt trött. jobbade 6 -14 och sen var jag på möte vid skolan och planerade vad jag ska göra för att bli klar med allt jag vill bli klar med. det gick rätt bra .. bokade till och med in några kurser jag kanske ska läsa nästa termin, om jag inte kommer på nåt annat. men preliminärt blev det kultur- och idéhistoria, kultur- och konstanalys(påbyggnad på den första och nutida konst), digitalt skapande och så det lite mer otippade försäljning och service (tror den hette så..) och så matte på det. men allt utom matten är på distans, en kurs i taget. så det borde bli bra.

när jag kom hem lagade jimmy mat till oss, lax, potatis och sallad och champinjoner. jättegott! sen somnade jag. och kunde knappt vakna igen..

åå så så skulle jag upp idag igen, fast inte lika tidigt. skulle vara vid gärdekiosken tio i tio. trött som tusan begav jag mig dit och köpte en risifrutti till frukost. satte mig och väntade på skjutsen... som inte kom! satt till fem över tio och ringde sen och undrade om de ara var sena eller glömt mig.. och de hade glömt mig :( men så kom gunnar och hämtade mig på en gång, så det var ju snällt.
fotoklubben har fått i uppdrag att bedöma bilder i en tävling med digitala bilder från en fotoklubb i dalarna nånstans. de som ville fick en skiva med alla 246 bilderna att själva bedöma och göra en lista över de 20 bästa.
och så skulle några träffas och enas om resultatet, och jag var en av dom.
det var sjukt svårt att välja ut de där 20, själv. men väldigt intressant att se hur alla andra hade tänkt. jag lyckades få upp min favoritbild på andra plats iallafall, så jag är nöjd. var en del bilder som jag inte ens hade placerat som hamnade rätt högt upp, men de andra vet ju vad de pratar om så får väl ge mig =)
kom hem nån gång vid två eller nåt. då gick jag upppå byn och träffade jimmy, som hade varit vid banken. vi gick till jossan och diskuterade mitt hår som jag ska permanenta imorn =) jag tror vi kom fram till nåt bra. antingen så blir det skitbra eller så får jag gå med mössa hela vintern :P men jag tror att det inte kan bli så dåligt ^^ hoppas på fint... och om nån nu läser det här och tänker att jag absolut inte kommer passa i det så speak now or forever hold your silence ^^

nu ska jag mysa med mina missar som nästan ligger på datorn =) hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar