torsdag 22 oktober 2009

Mystorsdag! ( och OFRA)

idag har vi sovit jättelänge. och jag kom inte iväg till skolan :O somnade lite sent och vaknade inte riktigt när jag skulle. tyfus!
det roligaste var att när jimmy vaknade så kollade han på mig och sa "vad gör du här?"
haha! jag trodde nästan han pratade i sömnen ^^ men han trodde väl att jag skulle vara i skolan :P fast vid den tiden borde jag ha hunnit hem igen egentligen :O

sen åt vi "frukost" rätt länge och kollade på tv. haha bland annat oprah, men tar det sen.. och runt tre nån gång så gick vi upp på byn och handlade lite grejer =)
sen pysslade vi ihop en present till liz som hon ska få imorn. vi ska dit och kolla på film och så. ska bli trevligt =)
vi har en väldigt social helg framför oss. men det känns som att dte kommer att bli en väldigt mysig och bra helg.
på lördag ska vi till restaurang konstmästaregatan (långt namn!!!) med hela släkten och fira morfar som fyllt 65 år =) blir god mat och trevligt tror jag.
på söndag skulle sanna komma till koppaberg och förmodligen ingrid också, ska prata med erika också, de som man inte träffar så ofta.. vi har ju höstlov nästa vecka :D blir väl nån sammankomst hemma hos frida antar jag.

jo så har vi bakat muffins idag :D tillsammans =) det blev björnbärsmuffins. asgoda! ska göra dom fina imorn också. kommer nog upp bild på det nån dag också :D

mycket smilisar idag. men jag är ganska glad idag, har varit en bra dag =) (igen!)
förutom att jag inte kom iväg till skolan. imorn måste jag göra två prov tror jag :O uhh... jag gillar inte skolan. blöh.. men då har jag det ändå mycket bättre än alla dom där universitetsmänniskorna, för dom verkar ha sjukt mycket plugg! uhh...

jaha.. nu har jag ju skrivit massor :O och då har jag ändå inte skrivit om oprah(OFRA som mamma säger) avsnittet som jag råkade se idag XD hohoo.. jag tyckte att det var ganska roligt. nån som såg det?
det handlade om två 14 åringar som var kära och ville ha sex med varann, och om deras mödrar som inte tyckte att dom skulle det. sen hade oprah tagit dit nån expert som skulle fråga massor med frågor som alla mödrar borde fråga sina tonåringar innan dom har sex (tonåringarna alltså, inte mödrarna.. ^^) ena mamman var jätteupprörd över att hennes dotter gick och höll en för henne helt okänd pojke i handen "det där är inte min dotter!" sa hon... OMG din 14åriga dotter är kär!! och hålla handen dessutom? oh nooo....
haha den där experten tyckte att dom skulle fundera över hur det skulle kännas efteråt, och hur länge dom tänkt vara tillsammans och så. ofta man bestämmer hur länge man ska vara tillsammans? är man kär så vill man väl inte tänka på sånt? iaf så sa dom "länge", då kom såklart följdfrågan, "hur länge är ett långt förhållande för er?" killen började att svara "6 månader, ett år kanske.." hohooo ^^ det var ju roligt i sig, men stackars flickans reaktion sen.. hon tyckte att det var konstigt att sätta ett bäst-före-datum på förhållandet.
de tog faktist upp en hel del bra saker.. men amerikaner är så otroligt besatta av sånt där :O det var en annan mamma som ringde in och tyckte att det var jättedåligt att pojkens mamma hade köpt kondomer till han, det var att uppmuntra till sex. hmm.. eller informera och skydda??
jaja.. nu blev det mycket. vet inte om jag fick fram nåt :P men fick skriva av mig lite ^^

var hos frida och kollade på "mammas pojkar" nyss ^^ det var roligt. ska nog börja titta på det. hihi..

hejdå! trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar