fredag 2 oktober 2009

Äntligen fredag...

, det känns väl inte sådär jätteskönt med fredag idag. bara för att jag inte direkt har fredag utan torsdag idag. börjar jobba 7 imorn bitti. men det blir mycket cash den här månaden. det är bra.

jaha, då blev det dags att berätta om dagen som gått då.
jag började med att gå till skolan, naturkunskapen började 10. så det var inte så tidigt. skönt =) men linn var inte där, så det var inte lika roligt som det brukar vara. men det var en ganska bra lektion ändå, vi pratade om DNA och tog fram det ur en kiwi. lite fascinerande.. ganska oberipligt det där med dna, atomer, molekyler, kromosomer osv... det är så obegripligt mycket i någåt så obegripligt litet.

sen när vi pratat klart om det där så gick jag till syrran och noel och åt frulle, mums! =) men nej! innan det var jag på apoteket. det ni! spännande va? nä.. men jag gjorde världens kap. skulle köpa nässpray åt jimmy och passade på att köpa en ansiktskräm och rengöringsmousse.. och så när jag skulle betala så berättade kassörskan att jag skulle få en nattkräm också till ett riktigt bra pris - båda krämerna för 70:-, fastän att den ena kosta 74:- och den andra 76:-. hur tänkte dom där egentligen? antingen är det skitdåliga och opopulära krämer eller så är dom inte så sugna på pengar.

idag har våran hall blivit klar också :D lägger upp bilder när vi fixat till med alla grejer sen =) det är jättefint!! blir asbra med min svarta spegel och den svarta byrån och min svartvita tavla. wohoo! tänk om dom kunde borra ett hål i vårat sovrum också så vi fick nya tapeter där med ^^

igår på träningspasset, så rekommenderade instruktören vikter hela tiden. och ibland minst 2 kilo (på vardera sida på stången) men jag envisades med att hålla mig till minsta möjliga för att jag VET att jag har knappt nå muskler alls i armarna. och tur var väl det, för shit vilken träningvärk jag har idag! jag hade dött om jaglagt på 2 kilo till :O så jag kommer att köra vidare på mina små vikter några veckor till.. tills jag känner att jag kan ta lite mer. förut en gång när jag gick på ett sånt där pass, med enbart styrka, dagen efteråt kunde jag inte sträcka ut armarna alls, helt sjukt. det var som att jag fått nå fel på musklerna. men det var väl bara kickassträningsvärk. men vill ändå inte gå på enbart styrkepass nå mer. gillade kombinationen av step-up och styrka, som skulle varit igår.

uhh.. okej.. kul läsning.. jag blir alltid lika fascinerad över hur tråkiga saker man skriver i bloggar. men det är ju det det är till för. jag skulle vilja se hur många det är som läser min blogg, finns det nån gadget för sånt? jag vet ju att mamma läser den, men sen då? :P

nu ska jag ta och fixa nåt gott. och sen blir det idol och soffmys med väldens bästa Jimmy <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar