tisdag 20 oktober 2009

måla måla måla...

jag satte mig och målade idag :O inte för att jag visst vad jag skulle måla, men tog fram allt och satte penseln i färgen. det blev nåt slags ansikte.. as usual.. jag kom på att jag vill lära mig människans anatomi på riktigt. tänk om jag kunde ta mig lite tid några ggr i veckan att måla eller rita lite.. då kanske det skulle kunna bli bra nån gång. för det blev det inte idag. såklart.. men det var rogivande och jag känner mig nöjd att jag iaf gjorde nåt.

jag coh jimmy gick promenix idag i en hel timme =) promenaden avslutades på ica med inhandlande av rotfrukter till rotfruktssoppa. träffade mamma på ica så hon fick skjutsa hem oss för vi frös om öronen. tänkte att vi hade ju redan gått i en timme, så då kan vi åka sista biten :P
väl hemma ställde jag mig och skalade rotisarna och jimmy lagade nån pryl under frysen, sen tog han över matlagandet och gjorde jättegod soppa =)

samtidigt som jimmy lagade mat satt jag vid köksbordet med datorn och tittade på bilder. har fått en skiva från fotoklubben med 246 bilder som jag ska bedöma och så rangordna ungefär 20 st. det var ju inte det lättaste kan jag säga!
ställdalens fotoklubb har fått i uppdrag att vara jury i en tävling som kallas Dala Digital, eller så är det bara det att det är klubben som heter så..? alla fick möjlighet att ta med sig en skiva hem och titta på och göra sin röst hörd, jag tog såklart chansen :P
mycket fina bilder. jag delade upp dom i kategorier -djur, människor, natur- för att förenkla det hela. fick till slut fram 56 bilder som jag gillade. det var faktist en del bilder som jag inte riktigt kan förstå hur man kan lämna in till en tävling också. men smaken är som baken...
det kommer att bli väldigt intressant att se hur de andra har valt.
blev lite inspirerad av att se alla fina bilder också =) måste ut och fota nån dag. hoppas på fint väder imorn =)

nu ska jag försöka hitta på nån film som vi kan kolla på. eller nåt..

hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar