söndag 6 september 2009

Sjuk

förkylningen kom som en käftsmäll i tosdags eftermiddag. började med ont i halsen och på torsdag kväll kunde jag knappt prata utan att grimasera för det gjorde så ont. fytusan. och jag som skulle jobba fredag em och hela lördagen. hej och hå! jag gick till skolan med linn på morgonen och hade naturkunskap mellan 10 och 11.15. sen gick vi hem och så gick jag och la mig på en gång. men kom ju inte hem för än efter tolv,så det blev bara en timmes lugn och ro, sen iväg och jobba. uuhhh... jag var sådär lagom pigg efter att ha sovit tio minuter. de var skitjobbigt att jobba så ringde och fixade så jag slapp jobba lördag iallafall. inte det lättaste kan jag säga.. frida kunde inte alls, inte viktoria heller.. det slutade med att stackars camilla fick jobba istället för mig. hon skulle ha varit i bageriet med sara från början så hon skulle kunnat vara själv där nästa lördag. bläää vad jag ställde till det då. men det kändes skönt att jag fixade det då på fredag em istället för lördag morgon, det funkar ju inte. för jag hade verkligen inte kunnat jobba igår, låg ju helt däckad på soffan hela dagen. idag också nästan.
jättedåligt att jag inte kunde jobba, förlorade ju massa pengar som jag verkligen behöver. jobbar två lördagar i månaden och så ska jag jobba varje måndag eftermiddag också sen, men har inte börjat med det än, har jobbar två em den här månaden. jag får väl med en till eftermiddag på den här lönen, men ingen mer lördag. suck.. jag får väl snåla med de pengarna jag har kvar. köpstopp på annat än mat.

nä, jag tror jag ska fortsätta med mitt sex and the citymaraton nu :P är inne på slutet av andra säsongen så har en hel del kvar :D
snart kommer jimmy hem också och då ska vi göra kycklingsallad. mums!



jag saknar min musse!! undra om han saknar mig också? =) det tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar