måndag 28 september 2009

Nya tapeter! (och en stor summering av helgen)

guud så skönt det var att sova idag!! tänk om jag inte skulle och jobba också. haha.. rätt slut efter en väldigt intensiv helg. fast då har jag inte haft det jobbigaste schemat, jag började 12 på lördag och 12.30 på söndag. stängde båda dagarna. frida började 7 på lördagen :P stackarn.. :P
väldigt rolig helg iallafall. när jag slutat jobba alltså.
idag blev ju nästan som både lördag och söndag eftersom att jag drack några cider på två kockar igår kväll :P fast bara några. och så började jag jobba ett. trött trött trött..
jag är fascinerad av att det var så många som orka supa hela dagen igår också, det var ju massor med folk i öltältet, och de stängde ju inte för än sent på kvällen heller. och så var det ju en mupp som kom till två kockar själv och köpte 5 bacardi breezers och en pizza, satt själv vid ett bord..

jag fattar inte varför dom ska envisas med så förbaskat högt ljud i alla öltält! man vill väl prata?? okej om man bara ska dansa och tjoa, men man vill ju gärna umgås också. speciellt på marken, när det kommer så mycket folk man inte träffar så ofta, och det är ju i öltältet man då sammanstrålar med alla. nä, jag tyckte att det var skitdåligt med skithögt ljud. men jag och linn försökte allt kommunicera ändå :P och två tele2-människor försökte sälja på oss tele2 också där, genom en servett och en penna :P och en hel del femhundringar. det sista de skrev var "fuck you bonde"... haha.. skummisar.


var på ansans och tittade på jimmy, morgan och jocke i fredags när dom spelade där. de hade också skithögt ljud, men inte riktigt lika tror jag. och det var bra för där kunde man låtarna så då var det inte lika mycket jobbigt ljud. å så hade jag ju jimmy och titta på :D

hm, det låter som att jag inte alls hade kul i lördags i öltältet, men det hade jag ju, jag var ju med linn :D var bara tvungen att poängtera det där med ljudet ganska ordentligt.

råkade hamna på efterfest på lördagnatt också. kvart i fyra gick vi hem från linn.. uhh. var inte jättepigg på jobbet sen. men det var sååå mycket lugnare än dagen innan. på lördagen såg jag inte dörren för än halv fem på eftermiddagen. då hade det varit lika mycket folk -dvs kö ut till gatan- från kvart i sju på morgonen när de öppnade. herregud.

äh, det blev en stor summering av helgen. undra om nån orkar läsa den här skiten :P och jag har inte ens kommit till det rubriken handlar om! haha! here we go!

gick upp ur sängen 12 idag, började jobba 13. hittade en lapp framför dörren där det stod att de skulle komma folk och tapetsera om våran hall imorn.
de bytte vattenrör i hela huset för nån månad sen, och sen dess har vi en fyrkant i hallen som är bara betong, inge tapet eller nåt på. så vi skulle få nya tapeter, men vi har inte hört nåt om det. vi har ju inte ens fått välja tapeter :O så jag ringde till färgaffärn och frågade om vi fick välja eller om nån annan redan hade valt åt oss. men nej de sa att nån skulle komma och välja idag. sådär lagom stressad ringde jag till börje, nån styrelsemedlem, ordförande eller nåt, och han sa att det är klart att vi ska få välja själva.
men varför har då ingen sagt det till oss? :O då var klockan halv ett... ringde till punch och frågade om han kunde skjutsa oss till affärn och som tur var så kunde han det. kvart i ett var vi där och stod och valde. jag som vill tänka igenom sånr här!!! det blev en lila vägg och resten vitt med blankt mönster i. jättefint blir det nog :D men lite irriterande att de inte kunde hört av sig tidigare. jag kom till fagers 13.03 typ :P

blää jag hatar när jag har såhär mycket att säga och så blir det så långt inlägg.. har egentligen en massa mer att säga men får väl göra det nån annan dag, vilket jag inte kommer göra. men å andra sidan så är det inge viktigt.

tack alla för en kul helg!
det var jättekul att träffa alla folk som man inte alltid ser =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar