torsdag 25 november 2010

Örebrohelvete..

Idag har jag varit i Örebro hela dagen. Åkte med tåget vid 11 och kom hem med tåget 18.. Tanken var att jag skulle åka hem med tåget som gick 15.47, men jag missade det.
Eller, tåget åkte ifrån mig när jag försökte öppna dörren.
Vi tar det från början.
Jag skulle på studiebesök på Lernia i Örebro för jag ska kanske läsa en kurs där. Förmodligen, om ams tillåter. Administrativ kurs, så jag lär mig att trolla med siffror ^^ kan nog bli bra. Låter skittråkigt, men jag hoppas att det inte är det.
Vi fick lite info om kursen och sen var det klart, typ en halvtimme. Det var en som jobbade på bryggeriet i somras där också, det var ju kul. Hon är en trevlig typ.
När vi var klara med infon var det knappt en timme tills tåget skulle gå. Så jag skulle hinna till Åhlens och Indiska och kolla efter hårfärg och julprylar.
Just ja, innan infon så var jag på Gina Tricot och handlade mig en fin klänning*** och en fin jeansskjorta, de hade halva priset på utvalda varor dagen till ära, det var invigning av nya gallerian.
Köpte även de där mysiga raggsockorna jag la upp bild på i inlägget före från MQ =) De var lika bra som de såg ut =) Och jag upptäckte att jag hade 400:- mer på presentkortet där än vad jag trodde ^^ så nu har jag 1000:- att handla för på MQ =) GILLAR!
Åhlens hade inte den hårfärgen jag ville ha och jag hann inte kolla nånmerstans så det blev ingen hårfärg.
När jag gick in på Indiska så började det pipa i de där larmpelarna, jag trodde såklart att det var nån som bara hade gått för nära med nån pryl, det brukar ju kunna vara så. Men när jag hade betalt min påfågel och stjärna till julgranen och gick ut, så började det tjuta igen helt vilt!! Då gick jag tillbaks till kassan och sa attd et även tjöt när jag gick in och antog då att det var jag igen. pinsamt. Då frågade hon om jag handlat på Gina (jag hade en påse därifrån) och det hade jag ju, så då rotade jag igenom påsen och hittade ett larm kvar på klänningen jag köpte.......
Jag frågade om hon kunde ta bort den eller om jag kunde göra det hemma, men det gick inte, jag var tvungen att gå tillbaks till Gina och få det borttaget. Det var en sån där rund svart pryl som är rätt stor och som brukar vara ivägen..
Så det var väl bara att rusa iväg till Gina då.. Klockan var 15.35... jag nästan sprang och halkade nästan omkull i snöhelvetet. In på gina och gå före i kön och sen springa till tåget. Jag sprang nästan från svartån och ända till tåget. Jag ser när jag springer på pärongen att konduktören står utanför tåget och ser mig komma, sen går hon in i tåget. jag kommer fram till tåget och trycker på dörröppnarknappen flera flera gången utan att det händer nåt.. så åker tåget iväg!! Med mig kvar på pärongen .
FAN!
Bryter nästan ihop.. Trött som fan och utan mat i magen och över en timme kvar till nästa tåg sitter jag där ..

Allt för att idioten i kassan på gina glömde larmet kvar på klänningen.
Tur att det var en billig och fin klänning.

Det blev en lång historia.






Jag försökte hitta bild på klänningen på nätet för jag tänker ju knappast ta en posingbild på mig.. Hittade den här bilden, klänningen i mitten är nästan identisk med den jag köpte, bara det att den här nere kostar 1400:- och är från Filippa K ^^ min köpte jag för mindre än en tiondel av det priset på Gina :P haha... (hoppas jag räknade rätt där :P) Den är finare i verkligheten..

Oh jag köpte en storlek mindre än vad jag brukar göra, kul när viktminskingen märks på klädstorleken =)

(Om man trycker på bilden kommer man till bildkällan)

1 kommentar:

  1. Vad kul för dig, att du får köpa en storlek mindre alltså =)

    Har oxå varit med om att tåget åker ifrån en när man trycker på "öppna" knappen, man blir så himla irriterad! Fy!

    Hem kom du iaf =)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera