måndag 15 november 2010

Noel- och Nataliedag

Blev väckt av Noel och syrran idag. De kom och bankade på dörren och Noel öppnade brevinkastet och ropade "hohooo?" =)
Noel hittade på massor med tokigheter. Bland annat plockade hans trumpor som låg utspridda lite varstans i vardagsrummet och la dom i badrummet :p Sen när vi satt och titta
de på tv och pratade så satt han helt plötsligt och drog i ögonen (hur säger man annars? :S) så han såg ut som en kines, sen kom han på att man kunde se ut som en jag vet inte vad också, bild på det finns nedan ^^
Efter några timmar åkte vi hem till dom och lagade mat, det blev lax och potatismos, eller för mig och Jimmy, lax och broccoli- och blomkålsgratäng med spenat. Skiiiitgott!! Sen var det dags att åka till Ludvika och handla. Då fick Noel stanna hemma med sin pappa. Vi han
dlade så sjuukt mycket! Eller ja.. Natalie handlade dubbelt så mycket som vi. Men det blev mycket för oss också. Vi kommer inte behöva köpa kött på hela vintern för vi har hela frysen full nu med både fisk, kassler, fläskfilé, fläskkarré och köttfärs =) Vi köpte supergod gravad och kallrökt lax :D Det är så skönt att äta mat igen. Även fast det är med restriktioner. Det är bra med restriktioner =)

På Dollar Store hittade vi skitfina ljuslyktor som passade kanonbra i köket i fönstret. Tog faktiskt en bild på hela matbordsdelen i köket som jag lägger upp här nere. Hittade även lite ljus så nu har jag byggt ihop en adventljusstake som blev himla fin och väldigt modern och inte jättejulig på det juliga sättet med grönt och rött och glitter, mer stilrent =) gillar!!



Mycket påsar! både våra och syrrans tillsammans i vagnen

Alla dessa flingpaket kom Natalie bärandes på inne på Coop när vi stod och kollade på nåt och höll reda på vagnen. Det såg helt sjukt ut! Vi skrattade så vi nästan dog! :D Hon började såklart också skratta så hon kastade ifrån sig allt ner i vagnen så jag hann inte ta kort när hon höll i alla :P Men ni ser ju hur mycket det är!! haha!

Noel tokar sig :)
Vårat kök med nya lyktorna :) tog en mer helhetsbild eftersom jag inte lagt upp nå sån förut här. tror inte det iallafall.
Här är närbild på en av lyktorna! superirriterande att bilden blev så sne, jag tänkte inte riktigt på det..


Tack och hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar