söndag 17 oktober 2010

WTF?? poor birdie...

slötittade just på ett naturprogram på svt1 som hette life. (orka stora bokstäver, jag ligger ner, med datorn mot knäna, det är bara ett akutinlägg som jag var tvungen att skriva)

där visade de den där stackars kolibrihanen som har skitlånga fjäderprylar med en fjäder längst ut på toppen som är som en skiva (man måste gilla min beskrivning. just skiva var det de på tvn som sa)
dessa fjäderspröt har en enda funktion och det är att gör sig attraktiv inför kvinnofåglarna så att han får pippa lite.

de ser ju sjukt opraktiska ut och uppenbarligen så är dom det för han orkar bara flyga mycket korta stunder och blir då helt andfådd. det fick man se, hela fågeln pulserade när han hade landat.

oj jag skriver så vetenskapligt och kunnigt. men om man ser det så här, jag skriver realistiskt. inget dravel med grammatik eller stora och små bokstäver, inget trams! bara ord, rakt upp och ner. avskalat och uppriktigt, direkt från hjärtat!

jag blev faktiskt lite upprörd över den här pippin. varför i hela friden kunde inte de fina blå fjädrarna på huvet duga åt damerna? ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar