lördag 16 oktober 2010

Snurrig dag!

Vaknade vid halv tio av att Torbjörn knackade och röck i dörren. Jimmy fick gå upp och släppa in honom. så då blev det lite kaffe vid köksbordet och Morgonpasset helg i p3 som inte alls är lika bra som vanliga Morgonpasset i p3.
Jag var helt sjukt snurrig när jag vaknade och kunde inte stå på ett ben när jag tog på mig brallorna utan fick luta mig mot väggen :P hela rummet snurrade. Och så har det varit hela dagen tills ganska nyss.

Far och bror har hjälp till att flytta vårt förråd från gamla till nya, bara sådär ett halvår för sent :P Och så fick bror ta med sig den stora stora tv-hyllan som vi inte ville ha men som han ville ha. Mycket bra! När vi började bära ut allt så lyckades jag trampa in en liten liten glasbit i hälen, som fortfarande sitter där och gör skitont, får inte ut den. Hoppas på att den vill komma ut av sig själv lagom tills imorgon eller så.Tips på hur jag får ut den annars? har grejat med pincett men funkar inte, hittar inte ens på den.

Så min dag har varit inte helt bra faktiskt, för att vara lite gnällig.
Snurrig, permanent glas i foten och flytta och bära saker. Blä.

Men det är skönt att ha det där gjort iallafall. Och nu på kvällen så har jag målat =) Det var kul. Det blir nog fint till slut också. Inte klar. har bara gjort bakgrunden. Jag tröttnade på att måla så plockade undan allt, men så för en timme sen ungefär blev jag sugen på att måla igen. Men orkar inte plocka fram igen så det får vara. Tror jag... :) Det blir iallafall en hög med körsbärsblommor och kanske nån lotus om jag orkar. Rosa och blått har jag tänkt mig.
Köpte en svart canvas i Ludvika igår (mer om gårdagen under bilden) som var väldigt rolig och inspirerande att måla på. Blir så cool kontrast med allt på svart! (nyhet!)




Kort om Ludvika igår:
Först vinterskoinhandling till Noel på den lokala skoaffären Oscaria. Noel hatade först sina nya skor och skrek nästan hela vägen till Ludvika, men gillade dom sen när vi kom fram.
De butiker vi sen besökte var Jysk, Rusta, Dollar Store, Åhlens och Lindex.
Vi köpte en ny filt som är jättemysig som jag har på mig nu. Och så en julklapp till Noel och lite annat smått.
Det allra viktigaste var min hatt som jag köpte, som är den finaste hatten som finns! Kollade på den först för några veckor sen när jag var i Örebro men var för snål då, men har tänkt på den ända sen dess och känt att jag var verkligen tvungen att ha den, det skulle inte bli bra annars. Så äntligen fick jag tag på den :D

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar