torsdag 24 februari 2011

Fettbrasan är igång!

Fick igår sjukt dålig andedräkt, kände det direkt på morgonen när jag skulle borsta tänderna och sen resten av dagen. Det hjälpte inte ens med tandborstningen. Hade velat ha med mig den hela dagen :P MEN det som är bra med det är att det innebär att jag nu går på ketoner och därmed bränner fett som bara den :D ehm.. läste just igenom den här första delen och det låter ju inte klokt för den oinsatte.... Man kan få dålig andedräkt som ett övergångsbesvär efter en kraftig begränsning av kolhydrater. Ketos= "Det innebär att kroppen går till mycket stor del på fettförbränning, och även bryter ner fett till ketoner, som bränsle till hjärnan."
typ.. 
Jag har väl inte varit superstrikt de senaste veckorna, därav återkommande övergångsbesvär antar jag. eller nåt. Har inte haft såhär sen vi började med LCHF.
Så nu tuggar jag tuggummin =) Vet inte riktigt hur det påverkar, men det borde inte påverka så mycket, kan ju inte gåoch lukta soptipp heller :P Det går över btw för er som undra.. Typ imorgon kanske. 


Var igår på bokrean på Bokia, de hade lite LCHF-böcker som var billiga, köpte en kokbok av Airam och Dalqvist och så en faktabok eller vad man ska säga, Fettskrämd av Lars-Erik Litsfeldt. Började läsa den senare imorse på tåget och fastnade totalt. Sjukt intressant och bra skriver. Gilla! 
Tänker inte hymla om att jag tycker att alla borde läsa den eller någon annan liknande, det finns mycket man blir mycket förvånad och arg över. ja, arg..


NU ska jag inte skriva om sånt här på den här bloggen tänkte jag, men kunde inte låta bli =) 


Matidagboksform är min nya blogg där jag skriver om vår nya livsstil och hur det går för oss att gå ner i vikt. Kommer väl utgår från mig själv bara men även skriva om hur det går för Jimmy ibland också =) vi äter ju samma saker i princip så.. 


Det här blev väl kan man säga ett smakprov av vad jag skriver om i andra bloggen, råkade spinna iväg lite väl mycket kanske  :P 
det kommer även en massa bilder på maaat i den bloggen! Ska visa att vi äter supergod mat och att man faktiskt inte dör utan pasta,potatis och bröd, för det tror alla :P


Nu ska jag se på Masterchef - the professionals, det är final!! :O om inte finalfinal så iallafall delfinal eller semifinal. de är tre kvar bara :O de är så sjukt grymma! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar