tisdag 22 juni 2010

Waka waka eh eh

man måste verklige se till att njuta av dessa sommardagar när det är så här fint och varmt ute, för vi får inte så många :O det kommer väl förmodligen vara kanonväder hela juli, när jag ska jobba hela dagarna. men får väl njuta av kvällssolen :)
fast det är inte direkt nån kvällsvärme nu :O har fönstret öppet här vid soffan och det drar allt kyligt. eller svalt...

både jag och jimmy har varit sjuka i helgen, ingen höjdare.. det började för jimmy som var dyngsjuk och kräktes och hade sig en hel natt och sen feber och liggande hela dagen efter, sen seg och trött tills idag. jag bara kräktes tidigt på morgonen dagen efter och sen mådde jag illa resten av dagen och kunde inte äta nåt alls för än på kvällen då jag fick i mig lite potatis och bacon och beasås :) låter skumt, men det var precis vad jag var sugen på :) hade också feber hela långa dagen. konstigt att ha feber och må illa utan att vara förkyld... händer inte så ofta.
måste varit nån skum magsjuka. den där kräkan på morgonen sprängde mig totalt iallafall, mitt ansikte är helt förstört. förut när jag nån gång kräkts pga fylla/bakfylla så har jag fått små prickar runt ögonen, spruckna blodärl tror jag det kan kallas. den här gången är det värre än nånsin!!! nästan så jag borde dokumentera med bilder... prickig i hela ansiktet, på vissa ställen mer och mindre. på ögonvitan närmast ögonvrån har jag också sprängts :S WTF!!! ser ju helt sjukt ut, eller hej-kom-och-hjälp mig. bostavligt talat. (ursäkta ifall det varit lite too much info:P)
hmm. nu måste jag nog se till att jimmy tar ett kort på spektaklet medans jag ändå ser ut som jag gör. hoppas på att det blivit mindre imorgon, det är nog inte lika illa idag som det var igår iallafall.

nu vart det mycket sjukprat :P men jag är helt smittfri iallafall, det ska ju ha gått 48 timmar efter sista kräkan och det är det ju snart :) så ingen som behöver vara rädd för mig imorgon :)
nu vet ni hur roligt vi haft i helgen iallafall :P
har tagit tag i kameran litegrann idag. ska ju hänga upp utställningen nästa vecka nån gång eftersom det är kulturglimtar nästa helg och jag och frida ska ställa ut i finnfalls bygdegård :) tänkte jag skulle ta lite kort då så jag har nåt att ställa ut :p har varit sjukt oinspirerad, men gick med på att ställa ut just för att jag skulle komma igång lite :)
men såna bilder kommer inte upp här för än möjligtvis efter utställningen.

ska på lunchpicknick imorgon med tjejer från förr (höhö, så kan man ju säga nu för dars nästan, vi ses ju knappt aldrig) det ska bli väldigt mysigt :)

har tvättat och hängt lite tvätt idag, alla underkläder och strumpor vi har, förutom det vi har på oss :P det blev en överfull tvättställning + tre par kalsonger som inte fick plats. och då har vi en sån tvättställning där man kan hänga överallt, det är pinnar precis överallt, mellan alla pinnar, man kan hänga ända ner till golvet. maaassor! men ute på balkongen så det var ganska rogivande. vi har gjort det sån fint där ute :) å så är det nätat nu så katterna kan vara ute så vi kan ha dörren öppen hela dagarna.
men oooj vad jag skriver!!! nu får det vara nog! lite bilder tänkte jag bjuda på nu :)


första nyskördade jordgubben :D råkade bli lite oskarp bild, men struntsamma :)

balkongen blir bara bättre och bättre :) blev lättast att ta bild innifrån. den är så liten så det blir ingen bra bild när jag försöker få med allt :P inte ens med vidvinkel :p ... jaja.. sen när vi fått dit fint golv i form av plattor kan jag nog ta nån finare bild.

fine jordgubbsplantan :D se så det växer!

jimmy efter en spelning på nån barngrej i ställdalen för ett tag sen :P mitt under borttvättningsprocessen ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar