lördag 5 juni 2010

långa dagar =)

igår och torsdags var jag i örebro och jobbade för bryggeriet =) stod och "demade cider" som det heter, delade ut smakprov på kopparbergs cider, fyra olika smaker. de som finns som 1½ litersflaskor.
det var jätteroligt att prata med en massa folk och sälja cider till dom, mor och far och bror kom in och sa hej precis när vi kommit dit. de hade sprungit runt i hela stora butiken och letat efter oss :P sen kom lena och sanna och rasmus också, haha de blev bra förvånade över att se mig där :P lena såg först inte att det var jag. inte vad de räknade med kanske :)
det blev väldigt långa dagar, nästan två 12-timmarsdagar, med resa. men igår var jag inte lika trött som torsdagen när jag kom hem. sov bättre natten till igår.

idag verkar det bli grillning, kanske skulle ta en sväng till systemet och inhandla nåt gottigt :) planen är en lugn kväll, men vet ju hur det brukar sluta :P men nä, det ska nog gå =) det är ju parken idag. men känner inte att jag vill slänga pengar på det i helgen.
tänkte ta mig en sväng förbi blå soffan och kolla på utställningen i samma veva som systemet. det är vernissage idag, alla som är med i kulturglimtar har lämnat in ett varsitt bidrag som ska representera ens utställning sen i sommar. så det är som ett litet smakprov. jag lämnade in ett foto. som jag tror jag hade med på utställningen som jag och frida hade som projektarbete. men det kommer nya bilder till utställningen sen i sommar =)

nää frukost kanske? jordgubbar till frukost <3 ska väcka min bästa jimmy också som ligger och snarkar för fullt =)
jag fick ett jäääättefint halsband av han igår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar